par Caroline Coquerel-Kokocinski | Fév 22, 2021
La culture numérique pour tous les publics Le Numerik Games Festival est un des projets annuels pilotés par la Maison d’Ailleurs, le musée de la science-fiction, de l’utopie et des voyages extraordinaires. Cette institution, dirigée aujourd’hui par Marc Atallah, a eu...
par Caroline Coquerel-Kokocinski | Nov 14, 2020
Science and technology for the arts Where is technological innovation heading in the arts? Are cultural institutions making the most of technology? How can start-ups get involved?These are some of the big questions that ArtTech was founded to answer.With ArtTech,...
par Caroline Coquerel-Kokocinski | Nov 13, 2020
3D graphics software for virtual reality Art Recognition provides a tool to evaluate the authenticity of fine art leveraging latest artificial intelligence methods. The system is fast, non-invasive, and unbiased. Based on photographic reproductions of an artist’s...
par Caroline Coquerel-Kokocinski | Nov 13, 2020
Cybel’Art SA, Morges www.icologram.com Holographic performances artistically created for entertainment icologram® se définit comme une nouvelle forme de support multimédia 2D/3D, probablement le premier à être aussi intimement lié à l’artiste, car il « est » l’artiste...