par Caroline Coquerel-Kokocinski | Fév 22, 2021
La culture numérique pour tous les publics Le Numerik Games Festival est un des projets annuels pilotés par la Maison d’Ailleurs, le musée de la science-fiction, de l’utopie et des voyages extraordinaires. Cette institution, dirigée aujourd’hui par Marc Atallah, a eu...
par Caroline Coquerel-Kokocinski | Fév 19, 2021
Contact laurent@a-ll.techleo@a-ll.tech A-LL – A Creative Technology Lab A-LL aims to make innovation accessible to all. Augmented Reality (AR), Virtual Reality (VR), holograms, interactive screens, projections, web technologies and other mobile solutions are...
par Caroline Coquerel-Kokocinski | Nov 14, 2020
Archive, metadata, valorize, sustain Since 1967, audiovisual recordings of the Montreux Jazz Festival bring together the greatest musicians of the 20th century. The collection was inscribed in the 2013 UNESCO Memory of the World Register. Over 5,000 hours of live...
par Caroline Coquerel-Kokocinski | Nov 14, 2020
GeKiPe « Geste Kinect & Percussion » est un projet de recherche-création qui a pour objectif l’exploration du contrôle d’instruments virtuels à partir de l’analyse des gestes spécifiques du percussionniste. Le projet GeKiPe étudie l’interaction entre les...
par Caroline Coquerel-Kokocinski | Nov 13, 2020
3D graphics software for virtual reality Art Recognition provides a tool to evaluate the authenticity of fine art leveraging latest artificial intelligence methods. The system is fast, non-invasive, and unbiased. Based on photographic reproductions of an artist’s...